Nerwowa atmosfera w sprawie dzierżoniowskiej obwodnicy. Kolej wróci do Pieszyc! [WIDEO]
20 maja w Starostwie Powiatowym w Dzierżoniowie odbyło się spotkanie przedstawicieli samorządów, które zostało poświęcone budowie drugiego etapu obwodnicy Dzierżoniowa. Inicjatorami wydarzenia byli Grzegorz Kosowski - starosta dzierżoniowski i Dariusz Kucharski - burmistrz Dzierżoniowa.
Spotkanie przebiegało emocjonalnie. Samorządowcy bardzo stanowczo wyrazili swój niepokój w sprawie najważniejszej inwestycji, jaką jest dzierżoniowska obwodnica. Włodarze mówili, że czują się oszukani w tej sprawie. Budowa miała przebiegać sprawnie, co zapewnić miały poprzednie władze wojewódzkie. Obecnie panuje niepewność co do finansowania kolejnych etapów wspomnianej drogi. Dodatkowo unieważniono postępowanie przetargowe dotyczące budowy II etapu obwodnicy Dzierżoniowa - od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 (ul. Batalionów Chłopskich) wraz z rondem do włączenia w drogę wojewódzką nr 383 (ul. Jana Kilińskiego). Według obowiązujących przepisów linia kolejowa Dzierżoniów - Bielawa nie może krzyżować się z obwodnicą na jednym poziomie.
Przedstawiciel obecnej koalicji w Sejmiku Dolnośląskim radny Patryk Wild z Bezpartyjnych Samorządowców ripostował, że poprzednie władze zabrały pieniądze na obwodnicę Dzierżoniowa przekazując je na obwodnicę Wrocławia. Obwodnica Dzierżoniowa nie była zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Dopiero w tej kadencji koalicja PiS i Bezpartyjnych Samorządowców wpisała obwodnicę Dzierżoniowa do budżetu województwa.
Patryka Wilda i burmistrza Bielawy Andrzeja Hordyja zbulwersował fakt, że budżetu nie wspierał mieszkaniec powiatu dzierżoniowskiego - radny wojewódzki Stanisław Jurcewicz (Koalicja Obywatelska).
Wild zapewnił, że budowa obwodnicy będzie kontynuowana. W czerwcu Dolnośląska Służba Dróg i Kolei powtórzy przetarg obejmujący II etap. DSDiK będzie również zabiegać w Ministerstwie Infrastruktury o udzielenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych, co pozwoliłoby na budowę skrzyżowania jednopoziomowego. Do czasu uzyskania pozwolenia z ministerstwa ruch zostałby poprowadzony przez ul. Ceglaną i ul. Grunwaldzką w Bielawie.
W trakcie wymiany zdań pojawiła się zaskakująca informacja o planach przywrócenia kolei do Pieszyc. Linia prowadząca do tego miasta została wpisana do rządowego programu Kolej Plus. Władze województwa chcą się włączyć w jej odbudowę, co by pozwoliło turystom szybko dotrzeć w nasze góry. Pociąg poruszałby się z Wrocławia do Radkowa przez Dzierżoniów, Pieszyce, Bielawę i Srebrną Górę.
Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo.
Komentarze (133)
Kto będzie nim jeździł ?
Lepiej niech drogi porobią.
Proponuję najpierw zająć się używaniem wysypiska gruzu które zdobiono jak domniemam za przyzwoleniem władz pod cmentarzem oraz wylaniem asfaltu na ul. Hermana i wielu innych. Co z tego że miasto wykłada tylko 15%, pytanie ile to będzie to 15%? Pewnie wystarczyłoby na kilka ulic.
,Bielawa i później Srebrna Góra,Radków.Radzę jeszcze raz przeczytać.Napisano również o ubieganie się o pozwolenie na budowę skrzyżowania jednopoziomowego.Tak więc nie "pultać się' tylko czytać uważnie i ze zrozumieniem.