Nauczyciele strajkują. Ale nie u nas

środa, 19.12.2018 11:53 24666 50

Trwa protest nauczycieli, którzy żądają od Ministerstwa Edukacji Narodowej 1000 zł podwyżki. Blisko 11 tysięcy belfrów poszło na L4 - informuje prezes ZNP, Sławomir Broniarz. Protest poparł Związek Nauczycielstwa Polskiego, choć zaczął się on oddolnie. Chociaż w województwie dolnośląskim i sąsiednich powiatach lekcje są odwoływane, a przedszkola zamykane, w gminach powiatu ząbkowickiego nie ma takiego problemu.

fot. pixabay

 

Nauczyciele, po policjantach, strażnikach więziennych i pracownikach administracyjnych sądu, to kolejna grupa zawodowa, która żąda podwyżki płac. Wielu miejscowościach nauczyciele masowo biorą zwolnienia lekarskie. Protest ma potrwać do 21 grudnia i na przykład w Świdnicy, Warszawie, Wrocławiu, Drawsku czy Międzyrzeczu dyrektorzy placówek mają problem z obsadzeniem lekcji czy też zajęć w przedszkolach.

Ufam nauczycielom i nie obawiam się, że zdecydują się na taki strajk - mówiła 12 grudnia, minister Anna Zalewska.To odpowiedzialni ludzie, którzy pracują na sukces ucznia, a częścią tego sukcesu są wyniki egzaminów. Mam nadzieję, że nauczyciele zaufają nam, zwłaszcza że zadbaliśmy, by ich pensje znacząco wzrosły - podkreślała szefowa resortu edukacji.

 

Jednak w szkołach gminnych w Bardzie, Ciepłowodach, Stoszowicach, Kamieńcu Ząbkowickim, Ząbkowicach Śląskich, Ziębicach i Złotym Stoku nie ma problemu masowej absencji nauczycieli i zajęcia odbywają się normalnie. 

Szkoły w Gminie Ząbkowice Śląskie funkcjonują normalnie. Dyrektorzy szkół nie zauważyli nadmiernej ilości zwolnień lekarskich wśród nauczycieli - podaje urząd w Ząbkowicach Śląskich.

- W gminie Stoszowice nie ma problemu nadmiernej nieobecności wśród nauczycieli, wszystkie zajęcia odbywają się normalnie. Niemniej jednak solidaryzujemy się z protestującymi nauczycielami i popieramy postulaty, o które walczą - mówi z kolei wójt Stoszowic Paweł Gancarz.  

Nauczyciele szkół średnich również nie biorą masowo zwolnień lekarskich. 

Protest pracowników administracyjnych sądów, który miał miejsce niedawno, także ominął powiat ząbkowicki - pracownicy ząbkowickiego sądu rejonowego nie przyłączyli się do niego.

 

Przeczytaj komentarze (50)

Komentarze (50)

elektryk czwartek, 20.12.2018 09:45
nauczycielki to najlepsze kobitki na swiecie maja duzo seksu a jakie pomyslowe i pracowite tylko takie po trzydziesce
hydraulik czwartek, 20.12.2018 10:10
po piedziesiatce tez
malarz piątek, 21.12.2018 09:37
po czterdziesce tez
stolarz czwartek, 20.12.2018 17:17
tak to prawda ale sam bardzo wymagajace
plytkarz czwartek, 20.12.2018 17:54
ale nerwica u nich to normalka
nauczyciel czwartek, 20.12.2018 18:11
Każdy będzie miał nerwicę jak posiedzi kilka godzin dziennie z rozwydrzonymi dzieciakami (z tzw. adhd, dysleksją itp).
sztubak piątek, 21.12.2018 11:30
nauczyciel czy iest w szkole jeszcze osla lawka
Marta środa, 19.12.2018 13:23
Zawsze im mało a to że mają najwięcej wolnego to już nie widzą tego! Może niech każdy tak zacznie strajkować... Ja nie mam nawet najniższej krajowej bo szef twierdzi że go nie stać żeby więcej mi płacił i gdzie mam iść się żalić???
Szef piątek, 21.12.2018 10:19
Zmień szefa, czyli zmień pracę.
nauczyciel środa, 19.12.2018 13:36
Droga Marto, nie wiem jak Ty spędzałaś młode lata. Bo ja, patrząc jak tyrają moi rodzice postanowiłam się uczyć aby zdobyć wykształcenie i w miarę dobrą pracę. Wybrałam drogę nauczyciela, gdyż mogłam mieć ukochane wakacje, ferie zimowe, wolne święta, zniżki na pkp oraz wcześniejsze emerytury. No i pracując z dziećmi i młodzieżą mogłam wydłużyć swoją młodość. Zamiast latać z koleżankami po dyskotekach, za chłopakami uczyłam się kupę lat aby zdobyć dobre wykształcenie. Mam całą torbę dyplomów ukończenia studiów, kursów doszkalających. Zamiast bawić się jak moje koleżanki poświęcałam czas na doszkalanie się. I po co? Mam już przepracowane 30 lat, garba, emeryturę wcześniejszą już mi odebrano więc muszę tyrać tak jak wszyscy. A dzieci ich jak rodzice, weszli na poziom hard. To co się dzieje w szkołach to prosi się o grom z nieba. Marto, dlaczego nie poszłaś w moje ślady tylko zazdrościsz nauczycielom, że chcą godnie żyć.
Olo środa, 19.12.2018 16:04
Biedulko, moim zdaniem Marta nie zazdrości, tylko przedstawia sytuację innych ludzi. Nie wiemy, czy Marta nie ma dobrego wykształcenia, kursów, być może również, pełna wyrzeczeń, nie biegała po dyskotekach. Jednak megalomania nauczycieli każe Wam wymagać dla siebie szczególnych przywilejów, zarobków i w ogóle traktowania. Wszyscy wiedzą, że to postpeerelowskie zwyczaje, zaszłości, które powinny już dawno być zapomniane i wyplenione. A tak nawiasem, przewodniczący ZNP p. Broniarz zarabia kilkanaście tysięcy, jak podawały media w ubiegłym roku, powołując się na wywiad z tymże (m.in. RMF FM). To nauczycielom nie przeszkadza? Czy może chcieliby tyle samo? To oczywiście pytanie retoryczne, bo każdy by chciał. Czy tylko nauczyciel jest wykształcony, doszkolony, a jednocześnie niedoceniany i zapomniany? Zdecydowanie nie. Wielu pracowników wykorzystuje prywatny sprzęt w celach zawodowych, dla wielu zarobki, czy warunki pracy nie są satysfakcjonujące. Wstyd powoływać się wyłącznie na zarobki stażystów i domagać się podwyżek dla wszystkich. Proszę napisać ile np. zarabiają nauczyciele mianowani itd. Stażysta, który będzie szanował pracę, kiedyś dojdzie do poziomu takich zarobków. Jeżeli nie, to znaczy, że od początku na nie nie zasługiwał. Również mam pracę bardzo odpowiedzialną, wymagającą wielu dodatkowych kursów, ciągłych szkoleń, do tego wysokie wymagania zdrowotne, ciągłe wyrzeczenia, dyspozycyjność itd. I chciałbym zarabiać tyle, ile zarabia np. nauczyciel mianowany (a wiem ile zarabia)... To wstyd, hipokryzja i zakłamanie, drodzy "nauczyciele bez powołania".
Marta czwartek, 20.12.2018 11:40
Olo, dziękuję za poparcie mojej osoby. Jest dokładnie tak jak piszesz. Nie jestem analfabetą, również studiowałam, mam studia podyplomowe i różnego rodzaju kursy. Nie latałam po dyskotekach jak zostało to określone. Niestety nie należę do takiej grupy społecznej która co chwila może żądać większej pensji. Ja pracuję 10 lat w firmie za te sama pensję i nikt nawet nie pomyśli żeby iść do szefa ciągle o podwyżkę, bo wie co usłyszy. Nauczyciele na prawdę nie mają źle. Znam takich których stać na wszystko... Firmowe ciuchy, wczasy zagraniczne, operacje plastyczne itp.....I tez wiem ile zarabia nauczyciel mianowany....
nauczyciel czwartek, 20.12.2018 17:30
Gratuluję Ci Marto, iż zdobyłaś wysokie kwalifikacje i masz wyższe wykształcenie. Skoro jednak tak mocno gryzie Ciebie fakt, iż nauczyciele mają tak dobrze, a Ty nie śmiesz prosić swojego szefa o podwyżkę to radze Ci, abyś zrobiła sobie jeszcze roczny kurs pedagogiczny i staraj się o pracę nauczyciela. Na pewno wtedy będzie Ciebie stać na operacje plastyczne, wysokiej klasy stroje i wycieczki zagraniczne. Dodam dygresje- na wycieczki zagraniczne jeździ sporo ludzi i nie są to tylko nauczyciele. Znam nauczycieli, nauczycielki nie tylko z Ząbkowic i nie spotkałam jeszcze takiej która robiłaby sobie operacje plastyczne. A jeśli zrobiła, jest to tylko jej prywatna sprawa. Operacji plastycznych nie robi z pensji tylko bierze się na to pożyczkę. Bardzo dużo nauczycielek ubiera się w zwykłych ciucholandach. Ale nie będę już dłużej broić nauczycieli bo nie o to mi chodziło. Każdy dokonuje w życiu wyboru. Mówiąc o powołaniu nie znaczy, że mam pracować za friko czy pensję głodową. Jest wiele grup zawodowych i do każdej można by się doczepić. A lekarze? A pielęgniarki? Bo ludzie są tacy jacy są. Jedni tyrają ciężko, i coś mają, inni zieją nienawiścią i jadem , spać po nocy nie mogąc. Skoro do strajku mają prawo różne grupy zawodowe to dlaczego nie mają z tego skorzystać.
A teraz do adwokata Olo. Nie jestem fanatykiem pana Broniarza. Nie jestem W ZNP. I nie zazdroszczę mu jego pensji. Sprzedał nauczycieli to ma. To co dziś się dzieje z oświatą (nic dobrego) to właśnie zasługa tego pana. I z innej beczki. Dlaczego nikt nie popiera strajku rolników? Walczą w słusznej sprawie, tak uważam.
Olo czwartek, 20.12.2018 20:04
Tak chaotycznej wypowiedzi od "wykształconego" nauczyciela się nie spodziewałem. Zakończenie jest wyraźnym sygnałem a'la kodziarskich poglądów, że w obecnej sytuacji wszyscy powinni zacząć protestować i strajkować. Tylko trzeba też wziąć pod uwagę fakt, że są tacy ludzie, którzy cenią sobie spokój, stabilizację, nie są wiecznie niezadowoleni i umieją docenić to, co mają. A przede wszystkim dość mają wysłuchiwania o krzywdzie, która dzieje się nauczycielom. Dlatego właśnie włączyłem się w tą dyskusję. Pazerność i hipokryzja kilku grup zawodowych, wśród których przodują m.in. "nauczyciele", jest porażająca i na pewno poparcia im nie przysporzy. Zaczynam, w zasadzie, rozumieć też fakt, że obecnie taki "nauczyciel" jest lekceważony i jak jest postrzegany przez samych uczniów. Kiedyś nauczyciel miał szacunek i poważanie. Teraz też ma to, na co zasługuje. Oczywiście nie mam na myśli wszystkich, bo tak jak wszędzie, są "ludzie i ludziska". Pogarda dla innych, zwłaszcza dla ludzi mniej wykształconych, bijąca z Twoich postów, wróci do Ciebie z podwójną siłą. Ja wiem, choć również ukończyłem wyższą uczelnię, że aby być dobrym człowiekiem nie trzeba ukończyć studiów. Jeszcze raz podkreślam: BUFONADA, MEGALOMANIA, CYNIZM I EGOIZM- takie cechy aż nadto można zauważyć w Twojej twórczości. Biedne są dzieci, które "próbujesz uczyć". Wesołych Świąt życzę i więcej zdrowego rozsądku, a mniej pazerności, buty i zarozumiałości w nowym roku.
nauczyciel piątek, 21.12.2018 09:51
Wow, ostry jesteś adwokacie Olo. Lubię takich. Nie wszyscy nauczyciele są polonistami. Dziękuję za życzenia i wzajemnie. Przy okazji pozdrawiam wszystkich protestujących rolników, walczących o polskie rolnictwo.
piątek, 21.12.2018 08:09
Witam. Jestem nauczycielka mianowana w przedszkolu, zarabiam 2.5 tys. Skonczylam studia, dwie podyplomowki i niezlicze ile kursow. Wszystkie dla podniesienia kwalifikacji. Kocham swoja prace i uwielbiam uczyc. Do pracy chodze w "jeansach", bo tak najwygodniej. Mam 35 dni urlopu. Pracuje z grupa 25 pieciolatkow. Nie narzekam. Popieram strajki wszystkich grup zawodowych, bo uwazam ze wszyscy powinni godnie zarabiac, dlaczego tak bardzo przeszkadza, ze nauczyciele tez chcieliby wiecej zarabiac. Powierzacie nam swoje najwieksze skarby, dlaczego zatem tak mocno nas nie szanujecie. Nie rozumiem...
emerytowana nauczycielka środa, 19.12.2018 13:06
jak im tak zle prosze bardzo pracy w polsce nie brakuje wczesniejsze emerytury w roku trzy miesiace platnego urlopu
nauczyciel piątek, 21.12.2018 10:14
Kochana, wcześniejsze emerytury już dawno zostały odebrane nauczycielom. Pisze się "w Polsce" i zdania zaczyna się z wielkiej litery. Lepiej się nie przyznawaj, że jesteś emerytowaną nauczycielką. No chyba, że twoim zadaniem jest ośmieszyć nauczycieli.
Pucio piątek, 21.12.2018 10:18
Emerytowana nauczycielka, chyba po WSP , czyli Wieczorowej Szkole Podstawowej.
autor czwartek, 20.12.2018 08:28
niektórzy nauczyciele są obrotni np.w czasie płatnych ferii prowadzą różne obozy i tak za 5 dni obozu zimowego życzą sobie 1500 zł..a zsumować te wszystkie obozy,to wychodzi niezła sumka
Renata piątek, 21.12.2018 06:39
Nie jestem nauczycielem i nie chciałabym nim być, nawet gdyby podnieśliby im o 2 tys ich zarobki. Przykre jest czytanie wypowiedzi inteligentnych ludzi, którzy swoimi przemyśleniami dyskredytują etos pedagoga. Tak właśnie przez klika lat rozwydrzeni rodzice doprowadzili do upadku autorytetu. Chodząc na zebrania rodziców od kilkunastu lat wstydzę się za mądrości wygłaszane przez roszczeniowych rodziców, którzy winą za brak kultury, wiedzy obarczają wszystkich dookoła, tylko nie siebie.
Ten brak solidarności. Zmasowany atak, hejt na tych, którzy protestują, jest przerażający. Zanim stukniecie klawiaturę pomyślcie, że startujący walczą również o Was.
rodzic środa, 19.12.2018 14:40
Ja myślałam że nauczycielem jest się z powołania i że kochasz to co robisz.Niestety z tekstu wynika że jest inaczej. Jeżeli uważasz że to taki trudny zawód a ty sobie nie radzisz to zmień pracę albo załóż własną działalność. Po co się męczyć i tracić zdrowie przez nasze dzieci.My rodzice też ciężko pracujemy i również zajmujemy się dziećmi. Jest tylko ta różnica że nie mamy tyle wolnego w ciągu roku co wy.Byczacie się całe wakacje całe ferie a my mamy jakieś parę dni w porównaniu z wami.Dlatego pytam my też mamy iść na zwolnienie tak jak wy.Ponoć nauczyciel to autorytet nic bardziej mylnego.W obliczu obecnej sytuacji w kraju wszyscy powinniśmy strajkować. Ale my w przeciwieństwie do was myślimy realnie.To wy zachowujecie się jak rozkapryszone dzieci.Chcecie i już nie ważne skąd i jak.Wam się należy nam tak samo jak wam również się należy.Ale nie strajkujemy bo rozumiemy sytuację w kraju.Jeszcze tylko zapytam.Skoro tak mało zarabiacie to skąd bierzecie kasę na stroje ,szczególnie Panie.Bardziej wystrojonej grupy społecznej nie widziałam. Największą rewię robicie na zakończenie i rozpoczęcie roku szkolnego.Przecież nauczyciel ma być skromny a swoją postawą dawać dobry przykład.Tak więc przestańcie się dąsać i zabierzcie się do pracy.Bo jakoś mi was nie szkoda.
nauczyciel środa, 19.12.2018 15:44
Napuszczona jesteś na nauczycieli. Wcześniej protestowali policjanci. Obyło się bez szczekania. Protestują też ponoć pracownicy sądów i nikomu to nie przeszkadza. To co się dzieje w sądach to istny cyrk. Cisza.
Widzę, ze najwięcej szczekają ci co zapewne mieli same problemy w szkole i niczego nie osiągnęli w życiu. Na pewno w szkołach pracuje wielu nauczycieli którzy minęli się z powołaniem. Ale tak samo jest w innych grupach zawodowych. Wszędzie są czarne owce co psuja opinie całej grupie. Nauczyciele stroją się bo muszą dorównać wystrojonym uczennicom. Poza tym to Wy, rodzice macie największy wpływ na to kto może być zatrudniony w szkole i jak ma się ubierać, więc korzystajcie z tego prawa. Zamiast buczeć i narzekać. Jako rodzice macie największy wpływ na to kto pracuje w szkole.
rodzic środa, 19.12.2018 18:18
Drogi nauczycielu,co Cię tak uraziło.Myślę że chyba chodzi o prawdę, bo jak nam wiadomo ona boli najbardziej.Tak prawdę mówiąc to mnie w ogóle nie interesuje że czujesz się urażony,ale jak mówi przysłowie uderz w stół a nożyce się same odezwą.Powiem tylko tyle wielki wstyd dla Was.Jaki przykład dajecie swoim wychowankom idąc na lewe zwolnienie.Przecież oni zrobią dokładnie to samo a nawet więcej.Jeżeli chodzi o strojenie to proszę czytaj ze zrozumieniem,bo kto jak nie ty to potrafi.Wytłumaczę Ci.Chodziło mi o to skąd mają tyle kasy na stroje ,skoro tak mało zarabiają,i muszą strajkować.Tobie natychmiast zapaliła się lampka jak typowej zazdrosnej kobiecie.Moja droga nie konkuruj z nastolatkami,bo z góry jesteś na przegranej pozycji.Jeżeli chodzi o moje osiągnięcia to nie Tobie je oceniać.Wyobraź sobie że ja już nie muszę nic nikomu udowadniać.Jestem spełnioną kobietą na emeryturze.Całe życie pracowałam,wychowałam cudowne dzieci.Natomiast wam nauczycielom dziwię się bardzo.
Niktwazny czwartek, 20.12.2018 06:55
Prawda... są ich trzy: prawda absolutna, moja i gówno prawda. Autor powyższego skupił się na tej trzeciej
środa, 19.12.2018 16:00
Jak ci potrzebne wolne to zmien prace i idz na nauczyciela jak im zazdroscisz twoj tekst dziala w dwie strony
środa, 19.12.2018 19:01
Wolne jest potrzebne każdemu.Chodźby,po to żeby być wydajnym pracownikiem. Przyznaj że wy macie tego wolnego stanowczo za dużo. Mimo to nie przekłada się to na jakieś wielkie efekty.Niektórzy z was pracują po 3 godz.dziennie jakieś 20 godz.tygodniowo.W normalnej pracy jest to jakieś 160a nawet 180 godz.miesięcznie.Proponuję dodatkową pracę.Z tego co się orientuję to w Amazonii przed świętami potrzebują dużo pracowników.Radzę się zastanowić,bo strack to zły pomysł bardzo zły.
Tia środa, 19.12.2018 13:19
Najbardziej strachliwa grupa zawodowa. Zawsze na cos albo kogoś się oglądają. Co znaczy, że nie wszyscy?! Powinnismy odejść od uczniów, przedszkolaków i świetlic. Ciagle płacimy za swoje dokształcanie, wszyscy plują nam w twarz, tańsze urlopowe wyjazdy poza sezonem nie dla nas i tylko nasi najbliżsi wiedza kto to jest nauczyciel z zawodu! Ci co najwiecej plują po wejściu do budynku szkoły mówią, że nie wytrzymaliby tu ani 10 min. Pozdrawiam
Wojciechowo środa, 19.12.2018 16:12
tak jest; to postawa kundla: skulić ogon i czekać
klemens środa, 19.12.2018 13:37
naj bardziej pazerna grupa pracownicza w polsce zawsze im malo i malo i malo i malo
nauczyciel środa, 19.12.2018 13:43
A skąd o tym wiesz? Pewnie masz za dużo nie chcesz się podzielić. Chytrusie. Nie wiem czy wiesz, ze każdy nauczyciel musi mieć kupione za własne pieniądze biuro (komputer, legalne oprogramowanie, drukarkę), które prowadzi. Ile pracowników z zakładów pracy zawsze coś wyniesie co wykorzysta dla siebie lub sprzeda. Nauczyciel ze szkoły nic nie wyniesie, tylko aby móc efektywnie pracować jeszcze musi kopić za swoja kasę i przynieść do szkoły.
klemens środa, 19.12.2018 13:56
a tego ni wiedzidzialem narzedzia pracy nauczyciel powinien dostac od szkoly
murarz środa, 19.12.2018 14:33
tak jest i to zadarmo
nauczyciel środa, 19.12.2018 15:26
Powinien dostać jak każdy inny pracownik, ale nic nie dostaje. Wszystko sobie organizuje sam. Bardzo często wymusza się na rodzicach składki na zakup potrzebnych rzeczy do szkoły. I to jest właśnie żałosne bo ponoć szkolnictwo w naszym kraju ma być bezpłatne ( tak zakłada konstytucja). A dokładać muszą zarówno rodzice jak i sami nauczyciele.
Gość środa, 19.12.2018 13:48
Dać im jeszcze wiecej wolnego bo płaczą ze mało mają. Szczególnie tym paniom które zamias prowadzić lekcje ciuchy na alegro kupuja a dzieci to widzą.
Kaaa środa, 19.12.2018 13:50
Boją się że robotę stracą bo coraz mniej nauczycieli jest potrzebnych
Lis środa, 19.12.2018 15:21
Tchórze, czekają aż koleżanki i koledzy wywalczą dla nich lepsze płace.
środa, 19.12.2018 18:42
Ty Lisie cfany jesteś.Ksywa też nie przypadkowa.Nagabujesz do strajku,a sam chowasz dupę pod jakąś ksywką.Sprytne
LIS środa, 19.12.2018 19:53
Tak, jestem CFANY
Lis środa, 19.12.2018 15:30
Wszyscy krytykują nauczycieli. Za nieudolnych rodziców , za ich złe wychowanie, konsekwencje ponoszą nauczyciele. Za chuligańskie wybryki, zaraz w szkole wizytacje, komisje, kontrole, a za du -y rodziców nikt się nie bierze. " Najlepszymi " nauczycielami są rodzice, nie potrafią nauczyć swoich pociech nawet szacunku do siebie. Ale nie ma co się martwić , dostaniecie rodzice zapłatę za wychowanie na starość. To już widać.
nauczyciel środa, 19.12.2018 15:48
Tak, to prawda co napisałeś Lisie.
środa, 19.12.2018 18:29
Tak płytkie są twoje teksty Lisie,że nawet nie mam ochoty ich komentować.Współczuję że pracujesz w szkole i wierzę że się tam bardzo męczysz. Z taką inteligencją. ....
Lis środa, 19.12.2018 19:57
Do szkoły chodziłem i się pilnie uczyłem. Wiedza zdobyta pozwala mi dobrze żyć. Tak , dla Twojego pocieszenia , w szkolnictwie nigdy nie pracowałem
Przedsiębiorca środa, 19.12.2018 16:07
Marta, załuż sobie firmę, będziesz zatrudniać . Będziesz miała pieniądze, a swoim pracownikom będziesz płacić średnią krajową. Nie zaglądaj nikomu do kieszeni.
środa, 19.12.2018 18:50
Marta jak zechce to firmę założy.Tobie nic do tego,a prawo do wypowiedzi ma takie jak wszyscy.Tylko nie rozumiem co ukrywasz w tych kieszeniach,pewnie swoją pensję.
Waldek środa, 19.12.2018 12:29
Problem jest o wiele większy niż nam się wydaje bo nikt z młodych ambitnych wykształconych ludzi nie chce pracować za 1700 zł- nauczyciel stażysta. Jak kiedyś odejdzie starsza kadra będzie masakra.
rodzic środa, 19.12.2018 14:55
Stażysta a już narzeka.Poczekaj parę lat udowodnij że jesteś dobry.Dostaniesz tyle co koledzy.Nigdzie i nigdy tak nie było że od razu zarabia się dużo.Przecież tak naprawdę Stażysta dopiero się uczy nabywa doświadczenia.Ale nie ludzka chciwość nie zna granic.Jeszcze nie jest pewne czy będziesz dobrym nauczycielem czy nie przerośnie Cię praca z dziećmi ale kasy już chcesz dużo.Pomału i cierpliwie .Tak Ci radzę bo tak uważam.
Tutejszy środa, 19.12.2018 12:07
Tym większy mam szacunek dla policji że potrafili się zjednoczyć i wywalczyć podwyżki, a nauczyciele dalej niech ciągle płaczą
ruski nauczyciel emeryt środa, 19.12.2018 12:09
ja bym ich zapakwal do pociagu i wywjuzl do pracy w ruskiej szkole napewno po kilku godzinach uciekali by do polski i to na bosaka
autor środa, 19.12.2018 12:32
Policja potrafila strajkowac a oni nie czekaja na innych by im wywalczyli kase